لطفا صبر کنید...

لبخند شما مهم تر از هر چیز دیگر است، برای آن سرمایه گذاری کنید

جوش-شیرین-و-دندان-1200x751.jpg

لبخند زدن مغز را آماده می کند تا افکار و رفتارهای مثبت نشان دهد و فرد را به موفقیت های بیشتری سوق دهد. افرادی که به طور منظم لبخند می زنند، به شادی، رضایت، آرامش درونی و موفقیت های بیشتری در مقایسه با آدم های اخمو می رسند.

اگر می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید و هرگاه صحبت می کنید چشم ها به درخشش دندان هایتان خیره شود، باید برنامه ای فراتر از مسواک زدن منظم داشته باشید. در این مقاله نکاتی درباره بهداشت و سلامت دهان و دندان به شما ارائه می دهیم تا با به کارگیری آن ها بتوانید همواره بدرخشید.

 

مسواک زدن را به دندان ها محدود نکنید

بهداشت دهان و دندان تنها مختص دندان ها نیست. بسیاری از عفونت های داخل دهان، ناشی از لثه، زبان و… است. میکروب های زبان و لثه می تواند در طولانی مدت به روی سلامت دندان ها نیز تاثیر بگذارد. پس ضروری ست زبان خود را مسواک بزنید و در هر نوبت، محیط دهان را با دهان شویه حاوی مواد ضدعفونی کننده، شستشو کنید تا از عفونت های احتمالی پیشگیری کنید.

همچنین استفاده از نخ دندان برای از بین بردن میکروب های میان دندان ها، کاری ضروری می باشد.

 

مراجعه به دندانپزشک به سلامت دهان و دندان محدود نمی شود. و بسیاری از موارد درمانی برای زیباتر کردن لبخند شما است. البته شاید بسیاری از این موارد خارج از بیمه باشد و هزینه های زیادی را برای شما رقم بزند. اما بدانید که سرمایه گذاری روی لبخندتان، یک سرمایه گذاری درست و به جا است.

زیبا بودن لبخند شما می تواند به افزایش اعتماد به نفستان کمک کند. این چیزی ست که برای شخصیت شما ضروری ست. پس علاوه بر سلامت دندان ها، به زیبایی آن ها نیز رسیدگی کنید.

زیبایی، درخشش و مرتب بودن دندان ها اولین چیزی ست که در ملاقات با افراد دیده می شود. اگر لبخندی زیبا و دندان هایی درخشان و مرتب داشته باشید، دیگران از معاشرت با شما لذت خواهند برد. همچنین برای بدست آوردن کار و موقعیت شغلی، امتیاز بیشتری دارید. و به طور کلی در روابط فردی و اجتماعی خود موفق تر خواهید بود. پس سلامت و زیبایی دندان ها موردی ست که سرمایه گذاری در آن ارزشمند و ضروری تلقی می شود.

 

حتی وقتی دردی احساس نمی کنید ممکن است مشکلی وجود داشته باشد

وقتی شما احساس درد را تجربه می کنید، در صدد برطرف کردن آن قدمی برمیدارید. به خصوص وقتی درد شدت داشته باشد. اما بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان ابتدا با دردهای سطحی همراه بوده که به اشتباه تشخیص داده نشده و نیز از طرف فرد جدی گرفته نمی شوند.

همچنین بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان هیچ نشانه ای ندارند. اغلب افراد معتقند وقتی چیزی آن ها را اذیت نمی کند نیازی به مراجعه به پزشک ندارند.

اما توصیه دندانپزشکان این است حتی اگر درد و مشکلی در دهان و دندان خود احساس نمی کنید، برای انجام چک آپ های دوره ای به پزشک مراجعه کنید.

 

خوردن و نوشیدن قبل از خواب یا نیمه شب، عادتی اشتباه و مخرب سلامت دندان ها

دندانپزشکان توصیه می کنند حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رفت خواب، از خوردن یا نوشیدن (به جز آب) اجتناب کنید.

اگر عادت کرده اید پیش از خواب برای داشتن خوابی آرام و کاهش استرس، چیزی بنوشید و یا بخورید، بهتر است این روند را ترک بگویید. زیرا در طول شب و به هنگام خواب، بهترین زمان برای محافظت از دندان ها می باشد. و غدد درون دهان بزاق زیادی را ترشح می کند. در صورتی که مواد غذایی درون دهان شما باقی مانده باشد، موجب تخریب دو چندان خواهد شد و سلامت دهان و دندان شما را به خطر می اندازد. اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

ما را دنبال کنید

برای تعیین وقت ویزیت با ما تماس بگیرید

ویزیت همه روزه با تعیین وقت قبلی

آدرس: تبریز، ولیعصر، خیابان مخابرات، مجتمع ولیعصر، طبقه۵ واحد A

شماره تلفن مطب دندانپزشکی دکتر گیتی صارمی برای رزرو – ۳۳۳۳۷۰۳۷


کلیه حقوق این سایت برای مطب دندانپزشکی دکتر گیتی صارمی محفوظ می باشد