لطفا صبر کنید...

the-best-dentist-in-tabriz.jpg

نحوه انتخاب دندانپزشک خوب در تبریز

همه ما از مراجعه به دندانپزشک ترس ناخود آگاهی داریم ولی باید بپذیریم برای نگهداری دندان ها به نحو احسن در طول عمر خود حداقل هر سال یک بار و در کودکان هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنیم.

برای انتخاب دندانپزشکی که درمانها یا زیبایی دندانهای خود را به او‌ می سپارید، باید کاملاً  آگاهانه با بررسی درمانها و احساس مسوولیت ایشان، از مهارت پزشک خود در کنترل موارد غیر مترقبه و همین طور بهداشت و استریلیزاسیون وسایل و‌ ابزار الات دندانپزشکی و استفاده از مواد و‌ تجهیزات خوب مطمئن شوید

با توجه به اینکه دندانپزشک شما دارای چه تخصصی است می‌بایست در زمان انتخاب دندانپزشک خوب در تبریز و یا هر مکان دیگری اقدام نمایید.

انتخاب دندانپزشک خوب

امروزه رشته دندانپزشکی در هر شاخه‌ای که باشد بسیار موردتوجه مراجعه‌کنندگان در جامعه قرار می‌گیرد. افراد به دلایل مختلفی به دندانپزشک مجرب مراجعه می‌کنند. این مراجعه ممکن است برای درمان و ترمیم یا برای زیبایی باشد، بسته به تشخیص دندانپزشک ،روش‌های درمانی و ترمیمی بر روی مراجعه‌کنندگان انجام می‌شود؛ اما نکته مهم اینجاست که در انتخاب دندانپزشک خوب بهتر است فاکتور و شاخصه‌های مهمی را مدنظر داشته باشید.

قبل از اینکه برای درمان و یا زیبایی به مطب و یا کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه کنید، سعی کنید دندانپزشک مناسب را مورد ارزیابی قرار داده و با بررسی ویژگی‌های مختلف به انتخاب آن اقدام کنید و به‌هیچ‌وجه در زمان مراجعه عجول نبوده و بدون کسب اطلاعات و آگاهی‌های لازم به این مراکز مراجعه نکنید.

برای کسب آگاهی ابتدا نیاز است شما اطلاعات کافی در مورد رشته دندان پزشکی داشته باشید

دندانپزشکی دکتر گیتی صارمی - دندانپزشک خوب در تبریز

دندانپزشکی چیست؟ و دندان پزشک چه کسی است؟

قدمت دانش دندان‌پزشکی را می‌توان به هزاران سال قبل مربوط دانست و بنظر می‌رسد که همیاری و مبادلهٔ علمی در این زمینه در طی قرنهای متمادی و در ارتباط با فرهنگها و تمدنهای مختلف جهان به شکل گیری آنچه که امروزه از آن به عنوان دانش دندانپزشکی نام می‌بریم؛ انجامیده‌است

در واقع دندانپزشکی علمی است که به معالجه و‌ درمان مشکلات دهان و دندان و فک و صورت بیماران میپردازد
یک دندان پزشک بعد از ورود به دانشگاه ۶ سال دوره ی دکترای عمومی خود را میگذراند و در زمان فارغ التحصیلی به عنوان جراح -دندانپزشک عمومی قادر به درمان ۹۰٪-٪۸۰ مشکلات دهان و دندان میباشد
با پیشرفت علم و گسترش شناسایی مشکلات پیچیده تر، شاخه های مختلف تخصصی در دندانپزشکی هم مانند پزشکی ایجاد شدند
یک دندانپزشک متخصص، دندانپزشکی میباشد که بعد از اتمام دوره ی دکترای عمومی خود به مدت ۳-۵ سال (بسته به رشته ی خاص) دوره ی تخصصی در رشته های مختلف را میگذارند و دانش و تجربه ی درمان موارد پیچیده تر را کسب میکند.

یک دندان پزشک حاذق و با تجربه می‌بایست از دانش و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند تمامی زوایا برای درمان و ترمیم را مدنظر قرار داده و از بهترین درمان ممکن برای حفظ و‌نگهداری دندانهای شما بهره برده و شما را در جریان تمام مشکلات احتمالی پیش رو قرار دهد.

درمانهای زیبایی موارد تجویز ویژه ای دارن که باید توسط دندانپزشک با تجربه و دوره دیده بررسی شده و در صورت صلاحدید، با بیان فواید و مضرات ان و توافق مراجعه کننده انجام بگیرد.
درمانهای پوسیدگی دندان و اصلاح ساختارهای تخریب شده دندان معمولا دارای پایه و اساس علمی بوده و از یک یا چند روش مشخص و‌ تعریف شده پیروی میکند

 

با توجه به موارد اشاره‌شده می‌بایست به این نکته مهم توجه داشت که انتخاب دندانپزشک خوب و آشنا به روانشناسی کودک و‌ نوجوان و باتجربه در امر درمانهای دندانهای شیری از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه معاینه و درمان مشکلات دندان در این سنین نیاز به ظرافت و توجه بسیاری از سوی دندانپزشک موردنظر دارد.

مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک دندانپزشک مناسب برای اطفال داشتن اخلاق مناسب برای ارتباط برقرار کردن با کودکان می‌باشد. وابستگی بیش‌ازحد اطفال به والدین باعث می‌شود که ارتباط برقرار کردن با آن‌ها کمی دشوار به نظر آید، بنابراین یک دندانپزشک خوب می‌بایست با ترفندهای مختلف با کودکان ارتباط دوستانه برقرار نماید تا بتواند به معاینات و درمان‌های مختلف برای برطرف نمودن عارضه‌های مختلف در دهان اطفال بپردازد؛ بنابراین در کنار دانش و تجربه، اخلاق نیز از موارد مهم در زمان انتخاب دندانپزشک خوب در تبریز محسوب می شود.

با توجه به اینکه متخصص دندانپزشک مخصوص کودکان است و یا بزرگسالان، می‌توانید به بررسی ویژگی‌های مختلفی بپردازید که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

دندانپزشک خوب برای بزرگسالان

امروزه افراد مختلفی برای برخورداری از امکانات و خدمات مختلف به مطب و کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. با توجه به این‌که متخصص بزرگسال و کودکان از یکدیگر متفاوت هستند.

در این بخش در رابطه با دندانپزشک خوب در تبریز برای بزرگسالان اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. یک دندانپزشک خوب برای بزرگ‌سالان می‌بایست از سواد و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند تمامی زوایا برای درمان و ترمیم را مدنظر قرار دهد.
با توجه به اینکه برای درمان ریشه و یا دندان‌های فرسوده به دندانپزشکی مراجعه نموده‌اید، می‌بایست متخصص تمامی روش‌های درمانی و هزینه‌های مختلف را به‌درستی و باصداقت کامل برای شما واکاوی نماید.

در واقع زیبایی دندان‌ها با درمان آن متفاوت بوده و در برخی موارد دیده‌ شده است که ظاهر دندان‌ها مشکلی نداشته و فرد می‌بایست از لحاظ درمانی مورد معاینات لازم توسط متخصص قرار گیرد. متخصص مجرب و یا بهتر بگوییم دندانپزشک خوب در تبریز دارای ویژگی‌های مهم دیگری است که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

دندانپزشک خوب در تبریز برای بزرگسالان

دندانپزشک خوب برای کودکان

امروزه توجه به بهداشت دهان و دندان کودکان در بین والدین و متخصصین به موضوعی مهم تبدیل‌شده است.

با این تصور که رسیدگی به دندان‌های کودکان از ضروریات محسوب نمی‌شود نمی‌توان از این امر مهم چشم‌پوشی نمود، چراکه بسیاری از عارضه‌های دندانی در بزرگسالی ریشه در مشکلات دهان و دندان در دوران کودکی دارد.

با توجه به موارد اشاره‌ شده می‌بایست به این نکته مهم توجه داشت که انتخاب دندانپزشک خوب در تبریز و یا هر مکان دیگری برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه معاینه و درمان مشکلات دندان در این سنین نیاز به ظرافت و توجه بسیاری از سوی دندانپزشک موردنظر دارد.
مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک دندانپزشک مناسب برای اطفال داشتن اخلاق مناسب برای ارتباط برقرار کردن با کودکان می‌باشد. وابستگی بیش‌ازحد اطفال به والدین باعث می‌شود که ارتباط برقرار کردن با آن‌ها کمی دشوار به نظر آید، بنابراین یک دندانپزشک خوب می‌بایست با ترفندهای مختلف با کودکان ارتباط دوستانه برقرار نماید تا بتواند به معاینات و درمان‌های مختلف برای برطرف نمودن عارضه‌های مختلف در دهان اطفال بپردازد؛ بنابراین در کنار سواد و تجربه، اخلاق نیز از موارد مهم در زمان انتخاب دندانپزشک خوب در تبریز محسوب می شود.

مطب دندانپزشکی دکتر گیتی صارمی

ویژگی‌های کلی دندانپزشک خوب

در بخش‌های قبلی در رابطه با اهمیت انتخاب دندانپزشک خوب در تبریز و یا هر شهر دیگری پرداختیم.

به‌صورت کلی دندانپزشک خوب و مجرب نیازمند برخورداری از چند ویژگی مهم و کلیدی است که می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سواد کافی: از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک دندانپزشک مناسب برخورداری او از سواد کافی است.
  • تجربه مناسب: داشتن تجربه کافی و مناسب می‌تواند افراد را در انتخاب یک دندانپزشک مجرب یاری رساند.
  • اخلاق حرفه‌ای: از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک متخصص دندانپزشک، داشتن اخلاق مناسب و حرفه ای ست. با این ویژگی نه‌تنها این متخصص می‌تواند با بیماران خود ارتباط مناسبی داشته باشد، بلکه رضایتمندی مراجعه‌کنندگان نیز می‌تواند بر میزان اعتماد آن‌ها به این متخصص بیفزاید.
  • توجه به استانداردهای جهانی: یک متخصص باتجربه دائماً می‌بایست خود را با تحقیقات علمی جهانی به‌روز نموده و به روش‌های نوین در این زمینه برای درمان‌های مختلف توجه نماید.

اما در کنار موارد گفته‌شده ویژگی‌های دیگری همچون صداقت، دقت کافی، کارنامه موفق درمانی و چندین مورد دیگر می‌تواند شما را در انتخاب دندانپزشک خوب در تبریز

یاری رساند.

مطالعات نشان داده بیش از ۸۵ درصد جامعه از طریق دوستان و آشنایان یک دندانپزشک خود را انتخاب می کنند البته می توان گفت راه درستی است چون حداقل دندانپزشک شما امتحانش را پس داده است.

فرض کنیم شما به جایی نقل مکان کرده اید هیچ گونه دوستان و فامیلی ندارید پس انتخاب شما سخت تر و دقیق تر خواهد شد اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که دندانپزشک شما چند سال سابقه دارد؟

تجربه اش در زمینه درمان و عمل های که نیاز دارید چقدر است؟

تا چه در کنفرانس ها خارج از کشور دو دوره های مختلف آموزشی شرکت می کند؟

آیا در مطب او برای بیماران وسایل راحتی مانند تلویزیون یا موسیقی فراهم است؟

نکته ای که اکثر بیماران دقت نمی کنند شیوه پرداخت دکتر مورد نظر می باشد که گهگاهی باعث دلخوری دو طرفه خواهد شد لطفا و حتما از منشی مطب قبل از اجرای هر کاری این سوال پرسیده شود.
نکته ای که بسیار مهم است اطلاعات مواد دندانپزشکی به کار رفته می باشد از دندانپزشک مورد نظر بخواهید کدام یک از مواد بی‌حسی یا بیهوشی که مجاز به استفاده از آن‌ها است را به کار می‌برد؟

و برای شما حتی الامکان توضیح دهید هر مواد نقش آن در نگهداری و زیبایی دندان شما چگونه است.

مطالعات نشان داده هر چقدر مریض اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خود داشته باشد با استرس کمتری بر روی یونیت دندانپزشک می نشیند.

ما را دنبال کنید

برای تعیین وقت ویزیت با ما تماس بگیرید

ویزیت همه روزه با تعیین وقت قبلی

آدرس: تبریز، ولیعصر، خیابان مخابرات، مجتمع ولیعصر، طبقه۵ واحد A

شماره تلفن مطب دندانپزشکی دکتر گیتی صارمی برای رزرو – ۳۳۳۳۷۰۳۷


کلیه حقوق این سایت برای مطب دندانپزشکی دکتر گیتی صارمی محفوظ می باشد